روح پرور

سلام

نترسيد نمی خوام در مورد مسائل سياسی حرف بزنم بلکه در مورد يک موضوع مهم اجتماعی می خوام حرف بزنم .

از هميشه هر وقت در مورد مرد ايرانی صحبت ميکردن يکی از صفتهای مهمش غيرت بود تو کتابها تو فيلمها تو صحبتها هميشه مرد ايرانی معروف به غيرت و مردانگی بود.

و هر وقت در مورد زن ايرانی صحبت ميشد مشخصه اصلی او حيا و عفت بود.

حالا نمی دونم تعریف آنها از حیا و غیرت درست بود یا نه ؟؟ اما به هر حال اینها صفتهای اخلاقی مهمی بود که انها به آن متصف بودند .

اما چند وقت پیش فیلمی دیدم ( الهه زیگورات ) که خیلی ناراحت شدم البته این موضوعی نبود که فقط تو این فیلم مطرح شده باشه بلکه همه جا صحبت اون میشه و لی این فیلم بهانه ای شد برای نوشتن این مطلب .

واقعا نمی دونم چی شده که چوب حراج به غیرت و عفت ملی زده شده ؟؟

چطور شده که مردهای ایرانی بدون هیچ ناراحتی دختران و زنان کشور خودشون را به حراج گذاشته اند ؟؟؟

می دونم الان همه، همهء تقصیرات را میندازن گردن مشکلات اقتصادی و مشکلات سیاسی و فقر و....ولی آیا این اولین باره که ایران دچار مشکلات اقتصادی میشه ؟؟

هر چه در تاریخ میخونیم یا بزرگترها از زمانهای گذشته میگن مردم همیشه فقیر بودن ..خیلی بیشتر از الان ...الان واقعا وقتی در سطح شهرها میریم میبینیم توانایی مردم برای خرید بیشتر شده و این نشون دهنده بهتر شدن وضع اقتصادی عموم مردمه حالا من نمی خوام وارد این مقوله بشم چون میدونم مردمی که عادت کردن همیشه شکایت کنن الان میریزن سرم .

به هر حال ایا واقعا فقر یا مسائل سیاسی میتونه توجیه کننده بی غیرتی و بی عفتی باشه ؟؟ نمی دونم..ولی فکر نکنم باشه ...

وقتی بزرگترها از گذشته ها حرف میزنن میگن خیلی از دخترهای ایرانی 14_15 ساله به عقد مردهای ایرانی یا غیر ایرانی کشورهای حاشیه خلیج در میومدن و خانواده ها به دلیل فقری که داشتن این کار را میکردن.

خوب درسته که این مساله برای اون دخترها سخت بوده اما حد اقل بی غیرتی و بی عفتی نبوده اونها میرفتن و تشکیل زندگی میدادن و چه بسا زندگی خوبی به دست میاوردن ...اما چرا الان که سطح زندگی از اون موقع بهتر شده اینطور بی غیرتی شایع شده چه طور اون مرد ایرانی که زنان و دختران را برای بی عفتی به حراج میگذاره از خودش و کارش شرمنده نمیشه ؟؟

بقیه چی ؟؟ چرا همه بی تفاوت شدن نسبت به این مساله ؟؟

+نوشته شده در دوشنبه ۱٧ امرداد ،۱۳۸٤ساعت۱٠:٤٤ ‎ق.ظتوسط zahra M | نظرات ()